Starbucks'ın Kuruluşu ve Gelişimi

Starbucks'ı bugünkü haline getiren Schıltz, pazarlamacılıktan Starbucks markasının başına gelmiştir. Bu yolculuğunda ise kendisine kendisinden başka kimse inanmamıştır. İşe yaramaz görülen fikrini, çalışanları yardımıyla ve kaliteli ürün prensibiyle hayata geçirerek dünyanın en büyük kahve zincirini yaratmıştır.

Fakir bir ailenin çocuğu olarak Brooklyn'de  dünyaya gelen Schultz, okul masraflarını çalışarak karşılamıştır. Futbol bursu ilie Michagan Üniversitesi'ne giren Howard, 1975 yılında mezun oluyor. Ardından New York'ta Xerox isimli şirkette satış temsilciliği yaparak pazarlamacılık deneyimini arttırıyor. Ardından mutfak eşyaları pazarlayan Hammerplast şirketine geçiyor. Bu şirkete geçişiyle birlikte Starbucks hayatına giriyor. 

İsveçli şirkette kısa sürede geneş müdür olan Howard, Seattle'ye hep aynı tür filtre kahve gereci isteyen Starbucks'ı görmek için gidiyor.  Starbucks kurucuları ile ilk burada karşılaşıyor.  İlk kurucularından biri tarihçi biri İngilizce öğretmeni biri de yazar olan bu insanlar, 1971 yılında ticari amaç gütmeksizin Starbucks'ı kuruyor.


Schultz'ın Starbucks'a girmek için kariyerinden ve birçok şeyden vazgeçmiştir ve sonunda şirkete pazarlamadan sorumlu yönetici olarak alınmıştır.

İtalya’da küçük dükkanlarda satılan espressonun tadı ve mekanı saran kahve kokusu onu çok etkiler. Amerika bu sıralarda espressonun varlığından habersizdir ve bunun iyi bir fırsat olduğu düşüncesi ile birlikte Seattle’ye geri döner. Planları, espresso ve çeşitlerini Starbucks’ta  müşterilere sunmaktır.

Sürekli bu iş fikrini düşünmeye başlayan Schultz ise birkaç ay sonra Starbucks’tan ayrılarak kendine ait şirketini kurmaya karar verir. Bu konuda eski ortaklarından da destek alır. II Giornale ismi olan İtalyan espresso kahve dükkanının bir kısmı da Starbucks tarafından karşılanarak 400 bin dolara 1986 yılında açar.

Starbucks markasıyla bugünün en büyük kahve perakende şirketi yapmıştır. En büyük prensibi ise şudur: Biz bir marka yaratmak için çaba harcamadık. Hedefimiz, kaliteli ürünleri ve tutkulu çalışanlarıyla tek bir amaç için ayakta duran iyi bir şirket yaratmaktı.

Starbucks için Howard Schultz’ın farklı bir pazarlama tekniği kullanmıştır. Amerika’daki dev firmaların pazarlama taktiklerinden farklı gözükmese de ‘reklamsız’ bir şirket olmasıyla dikkatleri çekmektedir. Diğer dev şirketlerin marka yaratmak için yaptığı milyonlarca dolarlık reklam yatırımıyla hiç ilgilenmemiştir. Kurulduğu günden bugüne kadar geleneksel olarak reklam üzerine yatırım yapılmamış ve reklamsız da güçlü bir marka yaratılabileceğini göstermiştir.

history


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Metin2 Mu Rang nerede çıkar? Mu-Rang nasıl bulunur? Kırmızı bayrak - Mavi bayrak - Sarı bayrak Mu-Rang yerleri

Metin2 Goo Pae Nerede Çıkar? Bulunur? Metin2 2.Köy Boss Nerede Çıkar? Mavi Bayrak- Kırmızı Bayrak - Sarı Bayrak

Minecraft Lav Yükseliyor Nasıl Oynanır? Minecraft Lav Yükseliyor Taktikleri